Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.  [ 5 mesaje ] 
Omologari RAR 
Autor Mesaj

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Răspuns cu citat
Acest topic este pt aia care isi schimba motoarele si vor sa afle CUM sa poata sa circule legal cu masina fara dureri de cap.

Asta este raspunsul oficial de la RAR primit pe mail-ul unui tip de pe forumul 4tuning. Asta se intampla in 2011. Cum nimic nu se schimba in kkt-ul asta de tara presupun ca legislatia este aceeasi.

Referitor la scrisoarea dumneavoastra, va comunicam ca, conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul identic (acelasi cod) se va verifica de catre reprezentantii RAR fixarea noului motor si a tubulaturii de evacuare, se va efectua testul de poluare si se va modifica CIV. In acest caz o sa va coste aproximativ 150 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care se afla in gradul de motorizare (gama de motoare care a echipat un anumit tip de autovehicul pe parcursul intregului interval de fabricatie a respectivului tip), functioneaza cu acelasi tip de combustibil si nu genereaza modificari de putere mai mari de 40% determina omologarea vehiculului. In acest caz o sa va coste aproximativ 650 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care nu se incadreaza in cazurile enumerate mai sus, suplimentar fata de operatiunile de omologare se fac si alte verificari inclusiv de catre Laboratorul de Incercari pentru Securitate Rutiera privind performantele sistemului de franare, determinarea repartitiei de mase, etc. In acest caz o sa va coste de la 650 RON in sus in functie de numarul si tipul incarcarilor suplimentare la care autovehiculul este supus.
- Pentru mai multe informatii va rugam sa luati legatura cu reprezentantele nostre sau cu Departamentul coordonare baze de date tehnice, poluare si consultanta la numarul de telefon: 021 318.17.58 sau 021.202.70.00, 021.318.17.38 interior 251/157
Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora sau sunt cel putin EURO 3 se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante RAR sau la adresa http://www.rarom.ro.
Actele necesare sunt:
- act identitate detinator;
- cerere activitate RAR;
- CIV;
Dupa caz, adeverinta din partea atelierului autorizat



Deci practic sunt 3 situatii:

- prima se refera doar la transcrierea unei serii in acte (deci exact acelasi tip de motor ca si cel existent) - aici se percepe o taxa de 150 lei

- a doua se refera la schimbarea tipului de motor cu conditia ca tipul de motor sa fie cu MAXIM 40% mai puternic ca precedentul si sa fi fost pus pe modelul respectiv de masina (de ex un upgrade de la C3G la D4F) - aici taxa ar fi pe la 650 lei (am inteles ca e 700 acuma de la cineva care a facut recent asta)

- si ultima situatie se refera la schimbarea motorului cu un alt tip, care nu a fost utilizat pe modelul respectiv si care depaseste ca putere 40% din puterea motorului initial. (de ex de la un D4F la un K4M - motor de Clio sau Megane).

Aici intervin baietii cu frecus de la frane pana la sistemul de montare a motorului respectiv. In general cam 90% esti respins - asta pentru ca baietii nu au chef de alergatura de teste si mai e cate unul acolo care daca nu vrea...asta e..nu ai cu cine sa te certi. In judecata poti sa ii dai insa pierzi 100%.

In situatia de fata taxa pleaca de la 650 de lei si ajunge pe la 2500 lei (taxa pentru omologare individuala). Daca sunt mai multe modificari (tampoane sistemul de franare sistemul de directie si suspensie) se poate ajunge la testul dinamic la RAR Bucuresti, unde este foarte costisitor (aprox 1500 euro costa testarea) insa FARA garantia ca si trece acea masina

In TOATE cele 3 situatii se fac teste de noxe - anume ca nivelul de noxe la noul motor sa NU fie mai mare decat nivelul de noxe a motorului initial.


Am inteles totusi ca se poate face o smecherie sa se poata fenta prima situatie.
Se cumpara o masina la care seriile la motor nu se vad (multi le polizeaza apoi pulverizeaza peste zona cu seria, apa cu sare sa rugineasca bine in portiunea aia). Pe urma inscrii masina, iar la omologare o sa fie trecuta la paragraful motor (nr 10 din CIV) ca fiind motor fara serie.
In conditiile astea se poate lua un alt motor (de acelasi tip), se aplica ACELASI TRATAMENT la serii si nimeni nu iti zice NIMENI nimic - din moment ce seria la motorului nu este specificata nicaieri in acte, totul este in regula.
Problema este ca situatia de fata se aplica la ACELASI TIP DE MOTOR - adica daca vreu sa imi schimb motorul D4F cu un alt motor D4F pe masina FARA sa il mai omologhez - pentru ca TIPUL motorului ramane scris in acte - doar seria ramane cu --- :mrgreen:

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


14:26, 04 Ian 2013
Raportează acest mesaj
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Feb, 2012
Mesaje: 159
Localitate: Sibiu
Răspuns cu citat
Eu am in cartea masinii la observatii.... Motor fara serie... deci, in caz ca ma lasa motorul pot sa pun tot d7f in loc, fara a mai face vizita la rar:D super:))


00:23, 19 Ian 2013
Raportează acest mesaj
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Răspuns cu citat
Mosneagu scrie:
Eu am in cartea masinii la observatii.... Motor fara serie... deci, in caz ca ma lasa motorul pot sa pun tot d7f in loc, fara a mai face vizita la rar:D super:))


Da.


15:30, 19 Ian 2013
Raportează acest mesaj
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2012
Mesaje: 343
Localitate: Orsova
Nr: MH-04-MXD
Răspuns cu citat
Si in caz ca schimb motoru si nu se poate citi seria ma duc la rar si imi trece fara serie?

_________________
Vreau masini adevarate nu vreau AMD pe roti,
Vreau v8 sub capota netaxat de hoti.
Fara controale banale, limitari de viteza,
Vreau benzina ieftina sa-mi urle vantul in freza.


19:47, 19 Ian 2013
Raportează acest mesaj
Profil YIM

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Răspuns cu citat
Cam da...sau cel putin asa ar trebui sa fie.

Insa nu e mare afacere sa cauti motor fara serie. Pt ca NU POTI pune alt tip in nici un caz - deci doar un alt motor de acelasi tip. Ori sa schimbi motorul cu altul la fel...??? Serie NU o sa aiba, insa tipul motorului o sa fie trecut in carte: D4F, D7F, C3G

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


21:32, 19 Ian 2013
Raportează acest mesaj
Profil YIM
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.   [ 5 mesaje ] 

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron