Răspunde la subiect  [ 17 mesaje ] 
Servodirectie 
Autor Mesaj
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 1126
Localitate: Bucuresti
Am mai pus intrebarea asta pe reno acum 1 an si tot nu m-am lamurit.
La viteze de fix peste 120 directia devine foarte usoara si am senzatia ca nu mai am aderenta si ca zbor de pe sosea. Cum reduc viteza simt iar putina greutate in volan. Se manifesta pe orice fel de sosea, umeda sau uscata, deci nu e de la acvaplanare. Volanul nu vibreaza ci doar devine foarte usor. La voi tot asa e ?

_________________
Renault Twingo Privilege 1.2 16V 2003


12:41, 23 Ian 2012
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 870
Localitate: Bucuresti
Tamango scrie:
Am mai pus intrebarea asta pe reno acum 1 an si tot nu m-am lamurit.
La viteze de fix peste 120 directia devine foarte usoara si am senzatia ca nu mai am aderenta si ca zbor de pe sosea. Cum reduc viteza simt iar putina greutate in volan. Se manifesta pe orice fel de sosea, umeda sau uscata, deci nu e de la acvaplanare. Volanul nu vibreaza ci doar devine foarte usor. La voi tot asa e ?


In nod normal cu cat viteza e mai mare directia se intareste usor...la clio Symbol 2005 se simte mai bine decat la twingo-ul meu...mi se pare usor anormal dar nu am nicio explicatie in legatura cu asta...ai intrebat pe la un service sau la renault de chestia asta?

_________________
Renault Twingo 2011/D4F-J7/1,2/16V


13:37, 23 Ian 2012
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Tamango scrie:
Am mai pus intrebarea asta pe reno acum 1 an si tot nu m-am lamurit.
La viteze de fix peste 120 directia devine foarte usoara si am senzatia ca nu mai am aderenta si ca zbor de pe sosea. Cum reduc viteza simt iar putina greutate in volan. Se manifesta pe orice fel de sosea, umeda sau uscata, deci nu e de la acvaplanare. Volanul nu vibreaza ci doar devine foarte usor. La voi tot asa e ?


Faptul ca volanul merge foarte usor si ai senzatia de un mini avion, poate fi de la DAE, insa in acelasi timp poate fi si de la geometria rotilor directoare, presiunea prea mare in pneuri. In acelasi timp, twingo fiind o masina usoara si inalta, portanta creata sub ea, este destul de mare si iti poate creea aceasta senzatie.


13:40, 23 Ian 2012
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Ian, 2012
Mesaje: 1277
Localitate: Bucuresti
Nr: Ala cu MAC
Si la mine se simte putin cam usoara directia la viteza, dar in momentul in care o bruschezi cat de putin imediat corecteaza si se opune. Vb cu Mircea sa iti faca o recalibrare la DAE .

_________________
Twingo 1.2 16v D4F-702 2003 Expression


14:41, 23 Ian 2012
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 989
Localitate: Bucuresti
Nr: BL 386A
Ce-i ala servo? :?

_________________
Renault Kangoo AKA Trocaderul


15:37, 23 Ian 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 1126
Localitate: Bucuresti
Presiunea e buna, am grija de fiecare data ... o sa-i fac o geometrie sa vedem ce si cum, apoi sa umblu si pe la DAE. Mircea s-a uitat pe tester ultima oara si nu gasise nimic anormal.

@Gica, sa stii ca exact asta simt, un fenomen de portanta, parca as zbura cu ea. Nu mai zic de senzatia care apare la depasirea unui camion in viteza cand trebuie sa ma repliez, mi-e si frica sa misc de volan.

_________________
Renault Twingo Privilege 1.2 16V 2003


15:38, 23 Ian 2012
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Oct, 2011
Mesaje: 303
Localitate: Bucuresti
Nr: B 53 JAX
Eu n-am niciuna din problemele descrise aici :)
Probabil ma avantajeaza faptul ca masina e mai joasa si mai rigida datorita amortizoarelor/arcurilor (nu stiu daca au fost din fabrica asa, dar mai sunt si alte persoane care le au la fel)


17:13, 23 Ian 2012
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Apr, 2013
Mesaje: 985
Localitate: Bucuresti
Idem ca Alin e mult mai stabila masinuta la viteze mari decat de exemplu acum cand am rotile de iarna...Sa faci neaparat si geometria la roti..conteaza...
Iar in legatura cu depasitul unui camion acolo cred ca toti avem problema asta pt ca masina e mica :D


17:39, 23 Ian 2012
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
psymax scrie:
Eu n-am niciuna din problemele descrise aici :)
Probabil ma avantajeaza faptul ca masina e mai joasa si mai rigida datorita amortizoarelor/arcurilor (nu stiu daca au fost din fabrica asa, dar mai sunt si alte persoane care le au la fel)


Cu cat e mai joasa cu atat e mai stabila. Rigiditatea amortizoarelor si garda la sol o fac foarte stabila, arcurile pot fi cat de moi sau tari, in afara de inaltimea masinii nu contribuie cu nimic la stabilitate.


Tamango scrie:
@Gica, sa stii ca exact asta simt, un fenomen de portanta, parca as zbura cu ea. Nu mai zic de senzatia care apare la depasirea unui camion in viteza cand trebuie sa ma repliez, mi-e si frica sa misc de volan.


Asta-o twingo o masina de senzatie.

Trebuie sa-mi fac amortizoarele, o sa le dau jos si o sa le reconditionez la primavara. Nu am de gand sa o cobor, ca se descurca de minune si pe offroad.


19:19, 23 Ian 2012
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Mar, 2014
Mesaje: 85
Localitate: Bucuresti & Ilfov
Nr: B 56 JSY
intrebare intrebatoare,
Ce e ala DAE?

_________________
Twingo Lazuli Edition
D4F 1.2 16v 75cp 2005


18:59, 16 Iun 2015
Profil WWW
Avatar utilizator

Membru din: Sep, 2013
Mesaje: 255
Nr: B 987 MHN
Directie Asistata Electric :D


19:15, 16 Iun 2015
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Mar, 2014
Mesaje: 85
Localitate: Bucuresti & Ilfov
Nr: B 56 JSY
:lol: daaahhh!!!

mersi.

*se poate testa / diagnostica?

_________________
Twingo Lazuli Edition
D4F 1.2 16v 75cp 2005


19:24, 16 Iun 2015
Profil WWW
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Da, se poate.


21:57, 23 Iun 2015
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Mar, 2014
Mesaje: 85
Localitate: Bucuresti & Ilfov
Nr: B 56 JSY
...revin cu aceasi si aceasi problema.
Luat jante noi, luat cauciucuri noi, schimbat capete de bara, geometrie facuta de 3 ori.
Echilibrat rotile fata-spate de 2 ori.

face fix la fel...ma dispera efectiv!!

O intrebare, poate suna tampit, dar au cum flansele de amortizor sa influenteze directia in felul descris de Tamango??
Colac peste pupaza acum imi si vibreaza volanul la aprox. 110 km/h
Mi s-a spus la service ca am un mic joc in flansa de amortizor dreapta. (nu cloncane , nu bocane)

_________________
Twingo Lazuli Edition
D4F 1.2 16v 75cp 2005


18:39, 27 Iul 2015
Profil WWW
Avatar utilizator

Membru din: Iul, 2012
Mesaje: 982
Localitate: Galati
Nr: GL 85 JRY
Bucsele sunt noi? vibratii pot aparea din bucse, rulmenti, capete de bara, pivoti...iar in functie de turatie mai poate aparea si de la tampoanele motorului sau traseul esapamentului...

_________________
1 for all & all for Twingo


10:11, 29 Iul 2015
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Mar, 2014
Mesaje: 85
Localitate: Bucuresti & Ilfov
Nr: B 56 JSY
Bucsele nu le-am schimbat...doar le-am verificat.

M-am gandit si la tampon motor. Tocmai de aceea l-am si schimbat, iar acum nici nu se mai simte motorul in stationare.

Verificat servo cu Renault Clip.

Ideea este ca masina pana la 100 km/h merge absolut superb.
Nu troncane, n-are greieri, vibratii sau alte zgomote.

Am echilibrat ieri rotile atat pe fata cat si pe spate. (dupa 400 km cu anvelope si jante noi pe fata)
Si aveau o eroare de 10 g amandoua (fata) . imi e greu sa cred ca de la 10g ar face asa.

In fine...maine dimineata dau o fuga cu ea pana la Cluj si vad cum se comporta.

_________________
Twingo Lazuli Edition
D4F 1.2 16v 75cp 2005


10:22, 29 Iul 2015
Profil WWW
Avatar utilizator

Membru din: Mar, 2014
Mesaje: 85
Localitate: Bucuresti & Ilfov
Nr: B 56 JSY
so...
M-am intors. Concluzia..era de la echilibrat. (chiar daca numai 10g stanga si 10g dreapta)
S-a comportat excelent masina (1100 km).
Mers constant pe autostrada 115-120 km/h si pe alocuri 130-135 km/h cu patru persoane si ceva bagaje.

Ce pot sa spun este ca masina si-a inbunatatit simtitor comportamentul la viteza dupa ce-am schimbat capetele de bara in special.
In plus este cu muuuuuult mai silentioasa dupa schimbul uleiului din cutie si a tamponului motor, dar asta e alta poveste.

Legat de problema cu servo..se pare ca ea, problema, nu exista :roll:
Capete de bara schimbate, geometrie refacuta si echilibrat roti ( fata si spate)...cam asta a fost solutia la mine.

Aaaa...si foarte important, corectarea unei mici erori ce-mi apartine: presiunea in pneuri.

Obisnuit de la masinile mici ce le-am avut pana acum unde citind instructiunile cu temeinicie am vazut ca de cele mai multe ori in sarcina maxima crestea presiunea in pneurile spate (dela 2.0 sau 2.1 la 2.3 chiar 2.4) si pe fata ramane constanta, am aplicat aceasi reteta si la
Twingo.

Insa se pare ca la Twingo lucrurile stau un pic diferit.
Adica presiunea pe spate ramane la 2.0 bar constant in timp ce pe fata creste pana la 2.3
Facut proba 2.3 fata cu 2.0 spate si invers si este o foarte mare diferenta de comportament

Imagine

Sper sa fie util

_________________
Twingo Lazuli Edition
D4F 1.2 16v 75cp 2005


15:35, 04 Aug 2015
Profil WWW
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Răspunde la subiect   [ 17 mesaje ] 

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron