Răspunde la subiect  [ 38 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Geamuri electrice cu impuls si inchidere la blocarea usilor 
Autor Mesaj
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 348
Localitate: Bucuresti
Enervat fiind de treaba ca atunci cand opresc motorul si cobor din masina, trebuie sa mai pun odata contactul pentru sunt idiot si uit sa ridic geamurile (cred ca vi se intampla si voua), asa ca m-am apucat sa caut solutii.

Evident am gasit pe un alt forum destinat loganelor un topic care rezolva si explica solutia, insa cunostintele si practica mea intr-ale electronicii ma face sa ma uit crucis la ce e pe acolo si tot sa nu inteleg mare lucru.

Din ce am inteles eu modulul a carui schema este prezentata acolo, face ca butoanele de inchidere a geamurilor sa functioneze ca unele cu impuls, adica comanda ridicarea geamurilor la un singur impuls si le opreste la comandarea urmatorului impuls, la fel si pentru coborare. Si cred ca nu e nici o problema sa fie legat pe comanda vre-unei alarme care la blocarea usilor sa ridice si geamurile. Totodata acest modul "invata" cand geamul s-a inchis prin monitorizarea curentului pe care il haleste motoarele geamurilor si cand se blocheaza, aka curentul atinge un prag, opreste comanda de inchidere a geamurilor automat.

Initiez acest topic pentru cei care sunt interesati de un astfel de subiect si totodata sa intreb daca ma poate ajuta cineva cu montajul?!?!?

http://www.daciaclub.ro/Buton-cu-impuls ... 95756.html


18:55, 04 Noi 2012
Profil YIM

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Citat:
... cred ca nu e nici o problema sa fie legat pe comanda vre-unei alarme care la blocarea usilor sa ridice si geamurile.


In momentul scoaterii cheii din contact, nu mai alimentare pe geamuri - geamurile sunt alimentate PRIN CONTACT.

In general se foloseste un modul (nu neaparat de alarma) care ridica geamurile la inchiderea masinii. http://www.auto100.ro/auto-accesorii-al ... i_183.html

Smecheria este simpla. Se pune pe comanda de inchidere (pe actuator) fie un microswitch care este actionat de un actuator de inchidere, fie pe iesirea de inchidere (in paralel cu iesirea) un releu care la comanda de inchidere cupleaza comanda catre acel modul.

Comanda de inchidrere la Twingo-urile noastre se realizeaza pe sistem negative/pozitive triggering input. Adicatelea - in termeni mai domestici, se da comanda de + si - pe actuatori (sa zicem inchidere) respectiv - si + pe actuatori (asta ar fi deschiderea) deci se schimba polaritatea pe actuatori.

Acuma se pune acel releu, pe una din iesiri (recomand actionarea releului pe negativ pentru a fi safe sistemul); Din releu se scoate comanda catre modulul de geamuri. Si daca vrei sa fii SI MAI SMECHER, se poate face in asa fel incat daca actionezi butonul plafonierei (cat timp e pus contactul) sa nu i se trimita comanda pe modulul de inchidere geamuri - se presupune ca esti in masina si ai inchis tu geamurile de la plafoniera, sau ai activat sistemul de autoblocare la depasirea unui prag de viteza.

Eu nu as folosi un sistem facut de nea' vasile in fundul curtii - logica este relativ simpla, motoarele de la geamuri sunt consumatori mari, iar daca modulul nu functioneaza cu trebuie, risti sa o pui de o instalatie arsa sau poate chiar mai rau.

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


19:13, 04 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Variante:

1. O varianta rapida si extrem de ieftina ar fi alimentarea geamurilor astfel incat sa functioneze si cand ai luat contactul.
2. Folosirea unui modul de inchidere a geamurilor odata cu inchiderea masinii.


20:00, 04 Noi 2012
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 348
Localitate: Bucuresti
Ok bubu 2 nelamuriri defapt 3.

1. Daca am o inchidere aftermarket, nu cea originala twingo, principiul este acelasi de negative-pozitive triggering input?

2. Modulul asta alimenteaza direct motorasele geamurilor sau alimentarea lor se face prin relee? sau modulele acestea functioneaza doar pe masini care au deja butoane cu impuls si se transmite comanda de inchidere prin buton?

3. Cum se rezolva problema alimentari prin contact a geamurilor, daca eu vreau sa se inchida geamurile la blocarea usilor din exterior si nu la oprirea motorului?

si 4. Cum se face oprirea ridicarii geamurilor pentru aceste module? ca banuiesc ca au ceva consum daca ar fi alimentate pentru o perioada de timp.

...se pare ca la 3 mi-a raspuns deja Gicu :D


20:11, 04 Noi 2012
Profil YIM

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
1. Nu este obligatoriu. Depinde cum este construit modulul tau de inchidere. Dar in general, cele mai ieftine/comune/banale sunt pe sistemul positive/negative triggering (inclusiv sistemul original).

2. Mai mult ca sigur alimentarea motoraselor de la geamuri se face prin releee. Este consum foarte mare acolo si nici cel mai beton tranzistor Mos-Fet nu ar tine acel curent consumat. Deci sunt fie relee interne (in modul) fie externe (furnizate odata cu modulul).

3. Alimentarea geamurilor se va face inainte de contact , iar asta o sa o faca modulul care o sa isi traga alimentare de la baterie (printr-o siguranta binenteles). Deci se va renunta la alimentarea geamurilor prin contact, altfel e imposibil sa faci ce gandesti tu.

4. Modulul de ridicare geamuri are un circuit integrat care citeste curentul consumat de motorase. Orice motor de curent continuu (motorasele de la geamuri, in cazul de fata) daca este blocat, acesta consuma mult - deci curentul tras de motor este mai mare. Daca curentul creste (adica geamul a ajuns in cap de cursa) modulul simte aceasta crestere de consum si taie alimentarea acelui motoras.

Tine cont ca geamul pe impuls nu o sa functioneze. Modulul ese construit doar sa ridice geamurile la inchiderea masinii cand nu mai ai contact (deci se prespune ca ai iesit din masina).

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


20:40, 04 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Oct, 2012
Mesaje: 57
Localitate: Cluj-Napoca
ar fi un procedeu prea complicat si scump, montarea unor geamuri electrice in loc de cele manuale, cu macara ?

_________________
once a twingo, always a twingo


13:50, 05 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 989
Localitate: Bucuresti
Nr: BL 386A
neah.... macaralele inlocuite cu unele electrice si fetele de usi schimbate ca sa dea bine.... eu am un geam electric si unul manual... dubios stiu... asa am luat coaja si la un moment dat o sa schimb fetele de usi si o sa iau si macara electrica pe dreapta.... ai jucariile necesare nu dureaza mai mult de jumatate de zi cu pauze de cafea si tigara incluse in timp

_________________
Renault Kangoo AKA Trocaderul


14:15, 05 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 348
Localitate: Bucuresti
Pai daca analizez bine varinatele si modificarile propuse, o simpla mutare a comenzi de ridicare a geamurilor inainte de contact mi-ar rezolva problema (vezi primul rand din topic :D). restul cu instalarea modulului dar fara functia de impuls sunt doar mofturi!

deci la o urmatoare vizita de cafea la atelier, as muta inchiderea geamurile pe direct si poate mi-aduce mos Craciun modulul :D


21:44, 06 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Roaga-l pe bubu sa-ti faca un modul care sa retina timp de 60 de secunda anclasat un releu, prin care sa mentinem alimentate doar geamurile inca 60 de secunde.


03:12, 07 Noi 2012
Profil YIM WWW

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Adica un temporizator. :mrgreen:

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


11:41, 07 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Poti sa-i zici cum vrei.


01:13, 08 Noi 2012
Profil YIM WWW
Avatar utilizator

Membru din: Iun, 2012
Mesaje: 319
Localitate: bucuresti
sal ... se pare ca avazut lumea la mine si vrea sa ma copieseeeeee.... fifuuu de ce nu intrebi pe cineva care are deja asa ceva si iti va spune exact cum se face .... ce zici de asta ? ia incearca

_________________
RAZVAN


10:22, 08 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 348
Localitate: Bucuresti
Habar n-aveam ca are cineva montat un astfel de modul!

@razvan: pai... cum se face? in fapt pentru asta e destinat topicul asta!

@bubu: te rog imi faci si mie ce spune Gica! fie el si temporizator. Dar ma roade totusi o intrebare si stiu ca poate o sa imi iau palme dupa ceafa, dar daca in loc de "nea' Vasile", face "bubu" modulul din link-ul de pe daciaclub, tot nu pot sa am incredere ca va functiona corect?? :D :D :D (protejand instalatia printr-o siguranta si intercaland un releu pentru actionarea motoarelor geamurilor)


18:42, 08 Noi 2012
Profil YIM

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Nea' ti-am dat un link cu un produs OEM. Te-ai obosit macar sa intrii sa vezi?

Pana mea....daca nu ai 75 de lei sa dai pe un modul din asta, ma mir cum de reusesti sa mergi cu masina...

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


19:10, 08 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 348
Localitate: Bucuresti
Nuuuu sa stii ca nu m-am obosit... (am vazut si alte modele apoi, ca sunt si pe 2 usi si pe 4 usi + trapa etc. si chiar am gasit mai ieftine, mai scumpe, dar nu e vb de bani, e vb de functia pe care o face, pentru ca pana la urma vreau ceva ca in titlul topicului, iar tu m-ai satisfacut pe jumate).

e vorba ca modulul indicat de tine, nu face si functionarea geamurilor cu impuls (adica in mers sa dai cu deştu' doar odata sa urce pana sus), nu e vb de bani, e vb de imbunatatirea pe care o aduc. Pur si simplu m-am gandit ca, decat sa dau 75 lei pe modulul ala din comert, poate cu banii astia si plus inca ceva, se poate confectiona un modul care sa faca 2 functii (sa ridice si geamurile cu impuls si sa le inchida la incuierea masinii), adica cel proiectat de "nea' Vasile" si apoi te-am intrebat daca poti sa mi-l faci si mie. Iar daca tu nu vrei si/sau sustii in continuare ca si cu protectii e periculos sa folosesc una astfel de modul home-made no problem, revin la varianta celui din comert, am pus doar o intrebare (si iti multumesc oricum de grija cum ca, eu defapt s-ar putea sa vreau sa fac economii la modul asta, ca sa nu mai fiu nevoit sa imi mai imping masina pan' la birou si inapoi acasa ;) that one was uncalled for)

banii nu au fost niciodata o problema, de aia mi-am luat si twingo ce pana mea!


23:23, 08 Noi 2012
Profil YIM

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Geee da' te-ai ofensat nu gluma...

Respira adanc...si relaxeaza-te, pentru ca urmeaza niste explicatii care probabil nu or sa-ti pice intocmai la suflet.

Asadar: pe partea de proiectare...sincer NU. Fara explicatii si justificari. Nu vreau sa ma apuc de din astea. Pierdere de timp.

A 2-a la mana ar fi ca modulul ala se poate configura (daca te uiti la schema lui o sa intelegi) si se poate sa iti mearga si geamurile cu impuls. Dar inca o data MA REPET - nu te-ai uitat.

PS legat de bani si de ofensa: INDIFERENT de masina pe care o ai, daca nu ai bani sa o intretii (prin "intretinere" ma refer la cheltuieli de bun simt) mai bine mergi cu RATB-ul. Cat dai pe un plin de benzina, daca nu sunt curios? Sau cumva alimentezi o data la 6 luni ? Cam la asta ma refeream. 100 de lei, 150 nu este o suma exorbitanta de investit pentru o masina, este mai putin decat un plin de benzina (75 de lei in respectivul exemplu).

Eu zic sa nu devenim acizi eventual sa ne cacam pe noi...deoarece MULTI dintre noi, cheltuie pe tinichelele din fata blocului mai mult decat valoreaza ele in sine. Asa ca no offence sa am pardon. Nu judec pe nimeni si nu ma intereseaza ce face fiecare cu masina lui - puteti sa ii puneti si ceas "cu cuc"

Si ca sa nu fiu ironic in continuare, afla ca masina IEFTINA nu exista (nu exista cel putin in timpurile noastre). Tot romanul isi doreste aroma si dotari de S-Klasse la pret de Logan...dar din pacate asta inca nu s-a inventat !

Twingo are MULTE posibilitati, de exemplu la versiunile cu UCH (deci modelele dupa 2002 inclusiv) percep a 2-a apasare consecutiva pe butonul de inchidere ca pe o EXTRA comanda (extra comanda pe care o scoate pe un pin al UCH-ului care NU este conectat la nimic). Asadar se poate cumpara un modul de genul ala, iar la prima apasare de inchidere (din telecomanda) se inchid usile, iar la o a 2-a apasare consecutiva, la interval de sub 3 secunde (timpul intre apasari poate fi setat dupa preferinta) se poate conecta pe un pin din UCH iesirea respectiva catre acel modul si se vor inchide geamurile.

Deci daca masina ta are UCH se poate face o smecherie. Poti cumpara 2 module cu impuls care sa fie comandate printr-un montaj de catre UCH cand apesi de 2 ori pe butonul de inchhidere. Sistemele se pot alimenta cu 12V inainte de contact temporizat (exact cum a zis Gica). Adica dupa ce iei contactul, sa zicem - 1 minut geamurile au alimentare permanenta pe ele. Dupa 1 minut se decupleaza alimentarea lor.

Uite ai AICI un relee temporizatoare REGLABIL dupa pofta inimii si a sufletului tau ranit :mrgreen: http://www.hstech.ro/index.php?main_pag ... s&cat_id=3 - jucaria merge la 12V.

Mai iti trebuie module de impuls de geamuri si aia este.

(si mai zici tu ca nu imi esti drag...e lumea rea asta este :lol: )

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


Ultima oară modificat de bubu782001 pe 00:54, 09 Noi 2012, modificat de 7 ori în total.



23:56, 08 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Vali, nu e mai simplu sa alimentam dupa contact si gata?


00:10, 09 Noi 2012
Profil YIM WWW

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Uite aici exact in varianta OEM la ceea ce ce cauti tu Vali. Se cheama DEI 530T. Citeste documentatia http://www.directed.com/guides/manuals/ ... T_1-00.pdf

Jucaria inchide geamurile la armarea masinii si are si suport de impuls la geamuri.

http://www.audioshop-magazin.ro/directed-530t.html (nu am cautat peste tot insa poate il gasesti mai ieftin) .

Directed este firma care face alarmele Viper (adica printre cele mai smechere). Dai un ban dar stai in fata.

http://www.ebay.com/itm/DEI-530T-CAR-AL ... 0300873225

Cu modulul asta, cand apesi o data pe butonul de incuiere al telecomenzii se inchid usile, iar la o a 2-a apasare se ridica geamurile.

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


00:33, 09 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 348
Localitate: Bucuresti
cu multa dragoste declar: acum da, te-ai straduit si ai reusit, mi-ai pansat sufletelul dezamagit :* si in plus, mai mult ca niciodata, suntem si ontopic

@gica: oricum nu am timp sapt asta sa trec pe la garaj, dar ma gandesc, fac wishlistu' si las din nou masina la voi o zi.


07:07, 09 Noi 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 1126
Localitate: Bucuresti
Ca un mic offtopic, nu stiu ce va plac voua geamurile cu impuls, eu nu le suport. Mi se par aiurea. Mai bun sistemul clasic, ai un control mai bun la geamuri cand vrei sa le deschizi de ex doar de FIX 1 deget.

_________________
Renault Twingo Privilege 1.2 16V 2003


08:19, 09 Noi 2012
Profil
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Răspunde la subiect   [ 38 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron