Răspunde la subiect  [ 102 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următorul
Inlocuire motor 
Autor Mesaj

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Ma bate un gand (din ce in ce mai obsesiv :mrgreen: ) sa imi pun ceva mai potent pe gargarita...adica un motor.

O solutie ar fi D4F-T, se gasesc pe e-bay cu preturi de la 400 euro ... 1000 euro.

Accesoriile se gasesc pe e-bay also...alte sute... :mrgreen:

In principiu daca se cauta cu atentie...cu un 700 - 1000 euro se poate face un motor complet cu toate accesoriile.

Pe de alta parte...un K4J de Clio 2 (1.4 16v) isi face treaba cam la fel (tot 100 cp are - ma rog 98cp, insa putin resoftat si gadilat se duce la 100 lejer). Nu are turbo iar ca performante este doar un picut mai slabut ca 1.2 turbo.

Motorul K4J are 98 cp la 6000 rpm, respectiv un cuplu de 127 Nm la 3750 rpm.

Motorul D4F-T are 100 cp la 5500rpm si 145 Nm la 3000 rpm.

Sta ceva mai frumos D4FT vs K4J...(la cifre) insa tot la cifre sta SI mai frumos cand vine vorba de preturi...

Un clio 2 trosnit se cumpara la cateva sute de euro...

Un K4J se gaseste si la 500 euro...insa trebuie studiat...masurat...cantarit...adica nu intentionez sa decupez foarte mult caroseria.

In principiu ideea suna frumos...ramane de vazut daca s-ar merita.

Treaba este destul de bine gandita...o problema ar fi DIN START eliminata. Anume...cutia de viteze.
Cutia noastra de viteze este EXACT modelul de cutie, cu care motorul K4J de pe Clio 2 isi imparte viata, adica cutia JB1.
Deci pe Clio 2 cu motorizarea K4J se foloseste cutia JB1.

Un alt aspect deloc neglijat este ca evacuarea este EXACT pe spate la acest motor (ca la motoarele de pe Twingo) si NU in fata cum este la 1.4 8v.

Boon. Next ar fi instalatia electrica si calculatorul - SINCER NU MA INTERESEAZA acest aspect, de ce? ECU este Siemens Sirius 32 (deci ECU de pe DSN, Solenza, Megane 1 si chiar Twingo 1.2 8v) -un calculator foarte comun si gasibil (chiar cred ca am eu vreo 3 pe acasa - facute zob :lol: ), instalatia electrica SE FACE (o face JE personal) dintr-o instalatie de ORICE masina cu acest calculator (de preferat Megane 1 pentru ca sunt FOARTE marfa acele instalatii, foarte bine facute). Toate astea sunt in ideea minimalizarii investitiilor.

Radiatorul de racire de pe Twingo (versiunea cu AC) cred ca face fata CU SUCCES la motorul K4J la fel si cel de AC (ramane de investigat aceste pb).

Ar fi problema greutatii acelui motor (nu stiu cat e de greu fata de D4F) respectiv a dimensiunilor si a sistemului de montare pe care sa il adopt.

Nu stiu insa nimic dpdvd legal cum sta treaba... :lol: (insa sincer nici nu prea vreau sa ma gandesc).

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


01:29, 13 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 1126
Localitate: Bucuresti
Mi se pare ca trebuie omologare RAR. Te lovesti de birocratia de acolo ...

_________________
Renault Twingo Privilege 1.2 16V 2003


08:10, 13 Mai 2012
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Ian, 2012
Mesaje: 160
Localitate: Miercurea Ciuc, Jud Harghita
de un an ma tot mananca si pe mine gandul dar anca nam avut atatia bani sa si fac ceva din ea.
Eu mam gandit si la o turbina mai micuta ceva la 0,5-0,8 bari dar nu cred ca face fata galeria de admisie find din plastic.
Eu am o turbina primita de la un prieten un garet de 0.8 bari dar sincer sa fiu mie cam frica so instalez.
Am mai vazut pe un forum din germania mai multi care au pus motorul de clio si chiar si 1.6 megane, sunt tutoriale destul de detaliate daca sti germana.
Anuntama si pe mine daca te pui pe treaba. Mar interesa si pe mine.


09:49, 13 Mai 2012
Profil YIM

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Motorul asta K4J avantajeza mult din prisma cutiei de viteza.

O alta cutie de viteze implica modificari de caroserie...

Cu motorul asta, sansele de modificare a caroseriei sunt mult mai mici.

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


10:22, 13 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
m-am gandit si eu la motoru de clio 2 si am stat o vreme sa ma gandesc daca ar merita.... si mi-am adus aminte ca mie imi e frica de insalatia electrica originala a masinii si de toti senzoriii originali si de sonde immo calculator cacat... ca pe mine ma sperie ceva daca nu il inteleg (ca si pe animale le sperie focu ca nu stiu cum sa il faca si ce e cam asa si pe mine avand inteligenta unei primate) si am decis ca decat sa ii pun alt motor mai bine imi iau alta masina daca tin neaparat sa am mai multa forta viteza etc.... chiar mam interesat si din pct de vedere legal si se poate trebuie montaju facut la un service autorizat rar dupa se fac niste teste (nu stiu exact ce teste) si apoi se trece iar prin rar , si drpciv ca la o masina cuparata nou am renuntat la idee inainte sa calculez cat costa

stiu ca mihai cel cu capota care se cojeste deja isi luase motoru(300e sau 500e)era si alex cand zicea eram la mine, asa ca sa nu ai o surpiza bubu


00:58, 20 Mai 2012
Profil

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Citat:
si mi-am adus aminte ca mie imi e frica de insalatia electrica originala a masinii si de toti senzoriii originali si de sonde immo calculator cacat..


1. Instalatia electrica a masini....nu e pb (pentru mine cel putin). Gandeste-te ca eu le refac la altii instalatiile facute varza...

2. Senzori: Cati senzori are de te sperie asa? Pai avem 2 sonde lambda, un senzor de temperatura apa, un senzor MAP, senzorul de detonatie, senzor de temperatura injectie si senzorul de turatie.

3. Immo? Ce treaba are immo? Pai o data pot STERGE codul vechi din calculatorul de injectie si apoi invat cheile mele pe el (calculatorul de pe motorul k4J) sau pot lejer sa ii fac immo off. Asa ca din punctul meu de vedere pica si asta.

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


14:13, 20 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
cum am zis tu le intelegi eu nu asa mult nu am resuresele necesare :)) mie inca imi e frica si chiar cu sondele lambda ce faci? ca cred ca iti va trebui o evacuare facuta de la 0 din saxofon pana in spate.... nu? mai merg sondele puse iei sondele originale de de clio2? sau?


14:47, 20 Mai 2012
Profil

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Citat:
mie inca imi e frica si chiar cu sondele lambda ce faci? ca cred ca iti va trebui o evacuare facuta de la 0 din saxofon pana in spate.... nu? mai merg sondele puse iei sondele originale de de clio2? sau?


??? de ce frica? te mananca sau ce? Pielea mea...sunt 2 senzori. Unul este pus inainte de catalizator, unul dupa... Se gasesc nu e pb.

Cum sa fac evacuarea de la 0? De ce asta? Doar gatul - saxofonul unde se prinde de galeria de evacuare, acolo o sa fie modificarea. Insa acolo se poate fenta destul de usor cu un racord flexibil si aia este.

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


19:52, 20 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
totu pare asa simplu cand explici tu :)) ai tu un mod asa de a trata lucrurile , pai ce sa iti mai zic... succesuri.... chiar as fi curios de un proiect dasta....

mai e o cheste usor usor cred ca iti recuperzi banii ca dupa ce schimbi motoru cu altu iti ramane al tau de vanzare cel mai bine pe piese.... sau chiar tot intreg LA VANZARE!!! :) si faci cel putin jumatate din banii care iai dat pe celalt....


23:28, 20 Mai 2012
Profil

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Citat:
totu pare asa simplu cand explici tu


In general inainte de a ma apuca de orice proiect...ma documentez. La final trag concluziile: se merita sau nu, se poate sau nu...etc.

Momentan sunt la partea de documentare. Nu de electrica imi este frica... Mecanica te omoara. Este logic ca trebuie sa reproiectez suportii tampoanelor - ceea ce implica ceva cercetare.

Ma intereseaza dimensiunile motorului - inaltimea, latimea acestuia respectiv lungimea. Asta o sa o vad la un centru de dezmembrari.

Momentan este o idee, o gluma. As vrea sa ma interesez mai mult cu privire la implicatiile legale - ce, cum, unde...etc.

Cu un 600 euro am luat masina cu motor cu tot http://www.vinderapid.ro/vanzare/renaul ... cp-an-2000.

Motorul are 95cp vs 75cp ar fi 20cp diferenta (aprox 26%).

Problematic ar fi ALTCEVA http://www.rarom.ro/RO/article--Ce_treb ... --195.html

Bajetii de la RAR mai zic asa:

1. Se poate pune alt motor pe o caroserie in doua cazuri:
a) daca a mai fost folosit pe acea carosesrie si are norma de poluare cel putin egala cu cel initial;
b) chiar daca nu se respecta pct a) cu exceptia poluarii, daca se trece de testele de omologare individuala.

Ideea este ca la omologarea ïndividuala apar niste costuri de o iei la fuga...vorbim aici de mii de euro. Nu prea imi da mana sa triplez valoarea masinii. :mrgreen:

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


Ultima oară modificat de bubu782001 pe 00:16, 21 Mai 2012, modificat 1 dată în total.



23:54, 20 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
http://www.rarom.ro/RO/article--Ce%20tr ... --195.html

in cazul tau sincer... eu cred ca se merita dar cu legalu sa fluieri si tu... ca nu cred ca te verifica nimeni vre-o data la motor nu?


00:02, 21 Mai 2012
Profil

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Am un amic care a fost oprit de filtrul RAR + politia la iesire din Bucuresti. A pus masina pe o rampa mobila, si acolo au facut in 20 minute, toate testele posibile si imposibile - de la serii motor, noxe, serii caroserie, frane samd. Se mai gasesc filtre din astea iar daca te prind cu asa ceva, ai pus-o. O amenda grasa, talonul suspendat...poate se lasa si mai rau pentru un motor neomologat.

Oricum din punct de vedere al legilor in vigoare circul in ilegalitate. Te aranjeaza baietii daca ai faruri de tuning, xenoane sau alte prostii :)). Mai da-i in pana mea...daca ar fi dupa ei ar trebui sa mergem cu bicicletele.

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


00:24, 21 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
pai nu mi se pare complicat ai vazut linkul? ai citit?


00:28, 21 Mai 2012
Profil

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Link-ul l-am pus si eu - numai ca eu scriam la postare cand tu deja l-ai publicat.

Este foarte complicata procedura in realitate.

Trebuie sa te duci la unul din service-urile agreeate RAR sa obtii proiect.

Cu proiectul te duci la RAR si vezi daca ti-l aproba sau nu.

Apoi te duci iarasi la firma care a facut proiectul si se apuca de montare / modificare samd (alti bani alta distractie). Poti sa te duci si la o alta firma insa te incurci - ca aia de la RAR pot sa maraie sa zica ca nu a fost respectat proiectul intocmai.

Apoi te duci la RAR sa faca omologare individuala la caruta. Aia o baga la teste...vin o gramada de "specialisti" (care nu prea au nici o treaba de la Dacia 1300 incoace) si isi dau cu parerea, o pun pe diverse aparate de testare (bine ca nu fac si crash-test cu ea :lol: ). Alti bani de dat...

In urma acestr verificari (care by the way trebuie sa corespunda EXACT cu ce a fost specificat in proiect) se da sau nu omologarea.

Se face si testarea de noxe, frane, teste de poluare fonica - adica zgomotul produs de motor, totul ca la carte...

Riscul este sa ajunga foarte mult la pret. Pret la care imi cumpar frumos direct o alta masina. Ia uite aici... http://cautare.mobile.ro/vehicule/showD ... geNumber=1

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


Ultima oară modificat de bubu782001 pe 00:56, 21 Mai 2012, modificat 1 dată în total.



00:48, 21 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
mdea .. nuj astia zic alta procedura mai simpla.... sau... ai putea sa ii pui numere de bulgaria.... in acest caz ai putea chiar sa iei alta masina... cu care sa te joci asa... ca sa o ai pe ata sa te misti... si sincer tu ai 12 16v... mai mult se merita sa faci asta pe una cu 8v... un twingozaaurus il iei si cu 400e in stare bunicica


00:55, 21 Mai 2012
Profil

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
Ce pielea mea sa fac cu un 8v? Dau un cal sa iau un magar? :lol:

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


00:58, 21 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
pai iti mai iei una cu 8v , o faci bulgaroaica , si dupa ii schimbi motoru cu ce vrei tu :) ca nu te pot urca pe platforma sa te verifice si daca te urca doar te verifica nu iti pot lua actele masinii cred...


01:03, 21 Mai 2012
Profil

Membru din: Mar, 2012
Mesaje: 1269
Localitate: Bucuresti sau Constanta depinde de sezon :)
??? :lol:

Ce sa mai fac cu cu una mai? O am pe asta care e mai puternica ca aia in 8v. Ce sa fac cu ea? Ïdeea era sa ii mai bag ceva cai la asta - sa o duc in 90 sa zicem...(100 ar fi ideal). NU am boala sa surubaresc sau sa fac masini. Daca era sa fie asa luam un Renault 5 GT si il chinuiam de ii sareau ochii.

Iau un 8v...o inscriu pe bulgaria... :mrgreen: tu realizezi ce zici? Aaa si sa nu uit...daca e pe bulgaria nu pot sa iti faca nimic...nu? Ia citeste tu aici...http://www.cugetliber.ro/stiri-evenimen ... nta-120369 De la mine de la C-ta. :lol:

PS nu RAR-ul te opreste...ci politia + echipaj RAR si AU VOIE. Asa ca daca te-a tras pe dreapta si vad nereguli (si iti gasesc crede-ma) cred ca pot sa-ti opreasca masina salte talonul si mai circuli cu ea cand aduci dovada ca este ok - de la RAR din Bulgaria. Adica iei masina pe platforma, o duci pana la Bulgari, faci RAR-ul...apoi te duci in tara la

_________________
Dezactivari imobilizator
Reparatii electrica auto
Resoftari / Reparatii calculatoare auto
Programari chei

Diagnoza auto: Renault, Dacia, Peugeot, Citroen, VAG, OPEL, BMW

Telefon: 0723820128
e-mail: mircea.mocanu.ct@gmail.com
YM: bubu782001@yahoo.com


01:12, 21 Mai 2012
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 295
probabil.... dar cred ca e mai complicat pt ei.... am vazut si eu un filtru deala chiar pe centura la luat pe cel din fata mea avea un bmw cazan sau ursulet sau pisicuta sau ciaun care facea ca draq si era vopsit cu spray:))

nu stiu sincer cea mai usoara si ieftina cale (daca exista) probabil de asta am si renuntat la asta


01:47, 21 Mai 2012
Profil

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 336
Nr: B 100 ZXZ
Hai să mă bag şi eu în treabă...
1. din punctu meu de vedere nu se merită să vrei motor(putere) pe twingo şi să îl înregistrezi la rar.
2. Dacă nu gândiţi ca mine... sunt o grămată de soluţii care să vă facă twingou rapid şi cu bani relativ puţini...
Să detaliez...
Eu lucrez (cum pot şi cum am bani) pe un K4J ... am dat 350 euro pe el... cu toate anexele... în jur de 60 000 km din germania... El are 98cp în acte... Urmează să-mi fac Un set de modificări la el care sunt foarte scumpe... numai axele cu came sunt 850 de euro... O să modific chiuloara... o să-mi iau interne de titan ... o să schimb ambraiej stagiu 3 + volantă uşurată să urce mai repede în ture... admisie + evacuare ....şi toate astea... duc undeva peste 2500 euro... fără axe... Ce vreau eu să fac e foarte costisitor... şi deja regret că am mers pe renault şi nu pe honda... da asta e ... primu' meu proiect...:d
Acum revenind... cine vrea să aibă un twingo foarte rapid şi agresiv... sfatu meu e să vă luaţi un 1.5 dci de logan sau megan sau ce găsiţi... şi să-i face-ţi un soft ... săriţi lejer peste 100 de cai... sau dacă vreţi benzinare... un 2.0 8v sau 1.8 8v sau 16v ... se găseşte foarte uşor şi la bani puţini.... Dar repet o astfel de modificare în nici un caz nu se trece la rar... Din punctu meu de vedere... Oricare din motoarele mai sus menţionare să le aveţi pe maşină şi maşina funcţională... nu vă costă mai mult de 1000 euro... cu tot cu instalaţie făcută... şi absolut tot funcţional şi "boboc" pe maşină !

Pe de altă parte... pentru cei care vor să fie 100% legal.... o altă variantă mai ieftină decât un kit turbo universal la 400 dolari.... nu văd... şi din câte mă gândisem eu ... pentru o astfel de afacere îţi trebuie vreo 400 pentru chit 100 pentru drum .... 100 pentru ecu cu soft de turbo... şi încă 1-200 undeva să-l montezi... dacă nu vrei să-l montezi singur... dar cred că trebuie făcute ţigănii la tubulatură...
Acum na ... fiecare cum vrea... câştigi în jur de 20 cai din turbo (dar cred că e deja periculos cu interne stock) ... şi aia e ... fun... oricum la turbo câştigi şi cuplu la roată grav... aşa că o să vi se pară maşina foarte foarte agresivă... chiar dacă cai nu sunt exageraţi...

_________________
ATELIER IMPRIMARI - https://www.facebook.com/atelierimprimari

Tricouri imprimate
personalizate
print fotografii pe tricouri
Tipar digital rulaj mare si mic
Bannere stickere
cani scrumiere pixuri brichete etc. personalizate

0734 160 266


15:32, 21 Mai 2012
Profil
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Răspunde la subiect   [ 102 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următorul

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron