Răspunde la subiect  [ 82 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următorul
Intrebari Twingo 
Autor Mesaj

Membru din: Iul, 2014
Mesaje: 4
Nr: B100WAD
Salutare,

De ceva vreme ma tot gandesc sa schimb masina, sa iau ceva mic,de oras si am ramas fascinat de Twingo. (plecand de la Tico->Matiz->Polo/Corsa-> tadam ... Twingo :D )
Am tot citit pe forumuri despre ele, dar totusi am cateva intrebari.

Masina ce o voi lua (cat mai curand, sper) vreau sa fie neaparat dupa 2001(tabla buna), sa aibe AC(neaparat) si trapa(optional, dar sper totusi sa aiba).

1.Ati avut probleme cu trapa textila - sa o gasiti taiata / rupta sau sa se rupa pur si simplu, de la vechime(+ stat in soare)?
2.E o diferenta intre Twingo din 2001+ si 2004+ ?
3.8v sau 16v? Presupun ca 16v e mai bun, ceva mai sprinten, nu?

4.Nu am gasit un topic cu "Ce trebuie verificat la Twingo". Exista(link va rog)? Daca nu, cam ce ar trebui verificat?
Avand in vedere ca ce vreau eu (2001+) nu are probleme cu rugina, decat daca a fost schimbata vreo bucata de tabla, la caroserie/sasiu ai ce verifica?
E vreo piesa anume ce pica repede si ar trebui verificata?

_________________
Vectra A; cat mai curand Twingo


12:58, 25 Aug 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 1949
Localitate: Bucuresti
Nr: B-112-TGO
Salut,
Ma bucur sa aud ca si altii raman fascinati de Twingo. Bafta la cautare.
Merge si incepand cu jumatatea lui 1999, dar mai sigur incepand cu 2001.
1. Despre trapa textila nu ma pronunt ca nu am experiente decat din auzite, si singurul lucru de care se plange lumea este de zgomotul mai pronuntat la rulaje peste 80-90 km/h.
2. Difernete foarte mici doar de izolare fonica (parerea mea) si posibil de motorizare. Daca nu ma insel din 2004 au aprut variantele noi de motoare de 16V care au echipat si Sandero.
3. 16V consuma mai mult daca ai piciorul mai greu, si normal ca trage mai bine. Sa stii ca si 8V se comporta foarte bine si dupa parerea mea este un motor fiabil. Pentru consum exista varianta foarte buna, GAZ.
4. Mai multe piese pica mai des si sunt incadrate de detinatori ca fiind din categoria "e boala lor", dar daca treci pe la Twingo Service sau vorbesti cu Scriciu sau Gica, poti afla si rezolva mai multe.

Un sfat practic: incearca sa mergi putin cu un Twingo, sa vorbesti cu proprietarul, sa te uiti putin la masina de aproape si in liniste. Pe urma iti va venii mai usor sa alegi.

Bafta.

_________________
Fun Twingo


15:22, 25 Aug 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Sep, 2013
Mesaje: 253
Nr: B 987 MHN
Trapa de panza nu am, o am pe cea din sticla care merge f bine, nu intra apa si e super acum vara, eu o tin deschisa tot timpul. Desi am ac nu l-am folosit decat de 2-3 ori.

Ce ar fi de verificat la twingo in plus fata de alte masini, ar fi aeroterma sa functioneze fara zgomot (adica sa huruie aiurea) si pe toate treptele. Twingo-urile nu au standard filtru de polen/habitaclu si cu timpul aeroterma cedeaza de la praf si umezeala, nu se gaseste decat second (e model specific pt twingo-urile de dupa 2001 cu ac) sau originala (e o caruta de bani). Si rezistenta care controleaza viteza aerotermei in functie de pozitia comutatorului, astea sunt niste rezistente care se pot si repara deci daca nu merge ventilatia pe toate treptele nu e f grav, doar sa nu fie dusa aeroterma. Restul de probleme pe care le poti intalni sunt specifice renault-urilor de la inceputul anilor 2000: pornirea grea din cauza senzorului de turatie, cheile sa nu fie recunoscute de imobilizator, garnitura de la pompa de benzina... etc.

Parerea mea e ca daca vrei o masina de oras sa iei d7f (adica 8v) primele versiuni de d4f (adica 16v) alea pana in 2004 sunt mai complicate din cauza arhitecturii motorului si nu f bune dpdv al intretinerii, nu sunt neaparat proaste, dar si renault a modificat total admisia de prin 2004, semn ca nu a fost f reusita prima versiune.

BTW Twingo-urile cu ac (alea de dupa 2000) nu au torpedou, au doar un buzunar in bord, pt ca in locul torpedoului sta instalatia de ac si aeroterma.


00:43, 26 Aug 2014
Profil

Membru din: Iul, 2014
Mesaje: 4
Nr: B100WAD
Momentan am Vectra A, care nu sta chiar perfect la capitolul insonorizare, deci un oarecare huruit de la trapa textila nu ma deranjeaza.
Am trapa de sticla la masina, dar se simte lipsa AC-ului.
Plus ca uneori ai nevoie sa ajungi impecabil undeva, nu "spalat".
Daca nu are torpedou, ghinion. Oricum nu il folosesc foarte mult. Prefer AC decat torpedou. :lol:

Deci ar fi bine 8v daca e 2001-2004 si 16v daca e 2004-2007.
Am in gand sa-i pun si gaz, deci consumul putin mai mare la 16v nu va fi problematic.

_________________
Vectra A; cat mai curand Twingo


08:59, 26 Aug 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Sep, 2013
Mesaje: 253
Nr: B 987 MHN
Eu am 16v din 2001 si nu consuma asa mult pentru un benzinar si la cat merg eu cu ea, a mea consuma 5,5 in afara si 7 in oras, fara ac.


09:16, 26 Aug 2014
Profil

Membru din: Iul, 2014
Mesaje: 4
Nr: B100WAD
Defapt vroiam sa zic 8v 2001-2007 si 16v 2004-2007(referitor la ce ai zis tu).
Sper sa strang cat mai repede banii si sa ma pun pe cautat Twingo:D.
Intalniri mai faceti?(Bucuresti) Ca as vrea sa ajung si eu sa vad mai multe modele / motoare.

_________________
Vectra A; cat mai curand Twingo


10:39, 26 Aug 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Iul, 2012
Mesaje: 979
Localitate: Galati
Nr: GL 85 JRY
Imi place ca esti exact ca mine...mie a inceput sa-mi placa masina asta de inainte sa o am. M-am interesat, m-am scotocit de bani si am luat dupa. Nu am facut neaparat cea mai buna miscare pentru ca nu am luat dupa 2000, dar si asa sunt multumit de masina...

_________________
1 for all & all for Twingo


10:57, 27 Aug 2014
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2013
Mesaje: 4
Localitate: Targu-Jiu
Nr: GJ05MRI
O intrebare scurta,mansonul de la schimbator se gaseste si pe modelel standard sau e "tuning" ?


Fişiere ataşate:
19447882_12.jpg
19447882_12.jpg [ 39.59 KiB | Vizualizat de 5875 ori ]

_________________
Respecta si vei fi respectat !
20:55, 06 Sep 2014
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 870
Localitate: Bucuresti
Acest manson este standard pentru masinile echipate cu Cutie Quickshift (automata) ;)

_________________
Renault Twingo 2011/D4F-J7/1,2/16V


21:02, 06 Sep 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Oct, 2014
Mesaje: 44
Ce anvelope folositi iarna? Cu ce mergeti pe zapada, noroi, drum de tara?


14:33, 18 Noi 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2013
Mesaje: 4
Localitate: Targu-Jiu
Nr: GJ05MRI
Frumos,multumesc de raspuns,acum ma documentez :D !

_________________
Respecta si vei fi respectat !


22:45, 18 Noi 2014
Profil YIM
Avatar utilizator

Membru din: Noi, 2011
Mesaje: 870
Localitate: Bucuresti
@bogdan1337 eu folosesc 2 gume Michelin Alpin(dot 09) si 2 gume Dayton(dot 11). Le-am alternat un sezon Dayton fat, urmatorul Dayton spate. Sunt multumit de ambele fara sa pot spun ca sunt mari diferente intre ele... Parca totusi Michelin trece mai bine prin zapada. Eu nu prea parasesc carosabilul sa pot sa spun cum se comporta pe noroi sau drum de tara dar cat am experimentat pana acum nu am avut probleme.

_________________
Renault Twingo 2011/D4F-J7/1,2/16V


23:46, 18 Noi 2014
Profil

Membru din: Feb, 2014
Mesaje: 6
Sunt atras de Twingo, insa doar de cele din prima generatie. Cu siguranta ca varianta actuala este mult superioara din punct de vedere tehnic, insa modelul aparut in 93 mi se pare mai interesant prin simplitatea lui.
As cam vrea sa-mi cumpar un Twingo, dar nu m-am decis inca la model. Preferatul meu ar fi unul cu motorizarea C3G, insa doar echipat cu aer conditionat si trapa. Problema este ca aceste masinute sunt fie extrem de neingrijite fie tunate. Pe mine ma intereseaza una nemodificata.
Altminteri m-as multumi cu un twingo fabricat dupa 2001 (tin neaparat ca scaunele sa aiba butonul pentru rabatare in partea de sus a spatarului), echipat tot cu aer conditionat si trapa textila sau de sticla. Apropo de scaune, vreau ca scaunul soferului sa fie reglabil pe inaltime.
Transmisia ar trebui sa fie manuala. As fi facut eventual o exceptie in cazul unei transmisii Quickshift 5, dar am dat de postul asta si m-am dezumflat complet. Este cutia Quickshift 5 de evitat?


19:01, 26 Noi 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Sep, 2013
Mesaje: 253
Nr: B 987 MHN
Zic sa te feresti de automate in caz ca ai probleme o sa ai dureri de cap.

Modelele din 2001 au marele avantaj ca nu mai au probleme cu rugina, fiind galvanizate. Daca vrei spatare rabatabile cu maner de sus ar trebui sa cauti unul de dupa 2003. c3g e un motor f bun (cat timp accepti ca e un motor conceput in anii 60) dar a fost scos din productie prin 96 sau 97 asa ca sansele sa gasesti o masina buna de atunci sunt destul de mici.

Mare problema este sa gasesti unul la un pret corect si in stare buna, daca nu a fost ingrijit o masina de peste 10 ani poate fi un cosmar, dar cele in stare buna cu ac or sa aibe un pret cam piperat pentru cata masina e.

Spor la cautari.


02:18, 27 Noi 2014
Profil

Membru din: Feb, 2014
Mesaje: 6
mihnea987 scrie:
Zic sa te feresti de automate in caz ca ai probleme o sa ai dureri de cap.

Bun, deci fara Quickshift. Transmisia automata "normala" oricum nu ma interesa.
mihnea987 scrie:
Daca vrei spatare rabatabile cu maner de sus ar trebui sa cauti unul de dupa 2003.

Eu am vazut ca astfel de scaune au inceput sa fie montate pe Twingo incepand cu 2001.
Atasez o poza cu un Twingo din iunie 2001.

Imagine

Personal tapiteria din piele nu ma atrage. Presupun ca nici nu e vreo piele de foarte buna calitate. Am vazut multe scaune de Twingo cu tapiteria deteriorata, la fel si volanele imbracate in piele.
mihnea987 scrie:
c3g e un motor f bun (cat timp accepti ca e un motor conceput in anii 60)

Tocmai asta ma fascineaza la el, faptul ca are o arhitectura similara cu a motorului montat pe Daciile vechi.
mihnea987 scrie:
dar cele in stare buna cu ac or sa aiba un pret cam piperat pentru cata masina e.

Ce intelegi prin pret piperat? La noi in tara nici nu am vazut vreun C3G in configuratia aer + trapa. Destul de rare sunt si modelele dupa 2001 care sa aiba deopotriva trapa si aer.
Oricum, as prefera un model fabricat pana in 96 pentru faptul ca e mai rustic.
mihnea987 scrie:
Spor la cautari.

Sa fie! :D


11:06, 27 Noi 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
sunt destule c3g-uri cu ac si trapa.

trapa se poate pune, cu ac-ul e bine sa aibe masina deja.


19:52, 27 Noi 2014
Profil YIM WWW

Membru din: Feb, 2014
Mesaje: 6
GicaPhp scrie:
sunt destule c3g-uri cu ac si trapa.

Uite, asta mi-ar fi placut daca nu era revopsit. Nu inteleg nici de ce difera capacitatea cilindrica si puterea. N-ar fi trebuit sa aiba motor de 1239 de centimetri cubi si 54 de cai putere?

GicaPhp scrie:
trapa se poate pune...

Apropo de trapa, cea de sticla si cea textila sunt interschimbabile? Stiu ca la cea de sticla trebuie facute si legaturile electrice, insa vreau sa stiu daca decuparea capotei (acoperisului) este aceeasi la ambele.


15:02, 29 Noi 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
C3G-ul este injectie monopunct cu 40KW, iar D7F este injectie multi punct semisecventiala sau full secventiala cu 43KW.

Da, sunt interschimbabile.


10:51, 30 Noi 2014
Profil YIM WWW

Membru din: Feb, 2014
Mesaje: 6
Vad ca link-ul meu nu merge. E vorba de un Twingo din 1996, deci cred ca ar fi trebuit sa aiba motorul C3G. E drept, 96 a fost an de tranzitie de la C3G la D7F. Ma nedumireste anuntul in care apare o masina cu motor de 1242 de centimetri cubi (C3G are de fapt 1239 cmc) si 58 de CP (puterea lui D7F).
Multumesc pentru raspunsuri. :)


15:13, 30 Noi 2014
Profil
Avatar utilizator

Membru din: Dec, 2011
Mesaje: 2196
Localitate: Bucuresti
Link-ul merge, are doar un / in plus la final.

Cel care vinde masina probabil a gresit cand a tastat. Oricum, poate avea D7F cat si C3G.


10:05, 01 Dec 2014
Profil YIM WWW
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Răspunde la subiect   [ 82 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următorul

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron