Electrice

Post Reply
cycler
Posts: 5
Joined: 06:29, 18 Jul 2015

Electrice

Post by cycler »

Salut.

Ultima care mi-a pus capac e că am rămas fără luminile de întâlnire. Pozițiile și faza lungă funcționează. Bec dreapta ok, stânga mi-a fost lene, siguranțe ok.

Semnalizare stânga-spate s-aprinde slăbuț și lent, dă curent în lumina de frână, de asemenea scade intensitatea pe poziție/semnal când aprinzi lumina de ceață sau calci frâna (la asta crește cadența ca și cum s-ar fi ars becu, și cantitatea de carne la frigider când cel din spate nu observă lumina slabă).
Îmi imaginez că p-același motiv e mai apatic și actuatorul de la încuietoarea de portbagaj, probabil ceva cu izolația sau masa pe craca aia de cabluri.

D-asemenea aș putea înclina să atribui tot instalației electrice și niște pierderi de putere (uneori ”dă în nas” când calc accelerația, vro 5-10 secunde după care își revine) care se-ntâmplă numai în zilele foarte călduroase, după ce s-o încălzit binișor și motoru.

Pe lângă ponturi specifice de la cunoscători, m-ar ajuta cel mai tare o schemă completă a instalației electrice - măcar să dibuiesc teoretic problema, că domeniul îl înțeleg, doar habar n-am ce culori au sârmele ca să știu unde să le-ntreb cu aparatu' de măsură :)

Dar a fi binevenită și o recomandare pentru tehnician, preferabil în estul -sudul Bucureștiului, să-i las tigăița bătrână în grijă :)

Mulțumesc.

User avatar
Matrixul
Posts: 83
Joined: 11:59, 11 Mar 2015
Location: Bucuresti

Re: Electrice

Post by Matrixul »

"scade intensitatea pe poziție/semnal când aprinzi lumina de ceață sau calci frâna "
Cred ca e o problema de masa, o oxidare grava a unui contact pe caroserie (surub). Asta o poti verifica cu atentie si rabdare singur.
Daca am sa gasesc o schema, o voi posta imediat.
Bafta !

P.s. Daca ne-ai spune si anul de fabricatie al masinii ar fi super !
motoras: D7F 8V din 1998

cycler
Posts: 5
Joined: 06:29, 18 Jul 2015

Re: Electrice

Post by cycler »

C6G D7F 2002

D'asemenea am uitat să menționez că la luminile de întâlnire martorul din bord s-aprinde, ceea ce mă face să cred că blocul de contacte lumini/semnalizare e în regulă.

Cu răbdarea stau ceva mai prost, că îmi trebuie multă în altă parte - așa că m-ar ajuta să știu unde să mă uit :D

User avatar
Matrixul
Posts: 83
Joined: 11:59, 11 Mar 2015
Location: Bucuresti

Re: Electrice

Post by Matrixul »

motoras: D7F 8V din 1998

cycler
Posts: 5
Joined: 06:29, 18 Jul 2015

Re: Electrice

Post by cycler »

P-ăsta îl am și eu, cred că înțeleg unde ar fi șurubul de la masă (ochetul ăla de sub fiecare grup de lumini spate).

Nu mă prind dacă e vreun releu ce dă drumu la faruri în urma comenzii din manetă. Mai exact, nu regăsesc farurile în scheme, deși sunt menționate în lista de oblecte numerotate.

Am văzut că ar exista niște diagrame complete, ce detaliază și crăcile de cabluri, da's păzite :D

cycler
Posts: 5
Joined: 06:29, 18 Jul 2015

Re: Electrice

Post by cycler »

Mdaa.. cu farurile s-a rezolvat, aldată să verific becurile la lumină bună sau cu aparatul de măsură =)))
S-a întâmplat coincidență să crape ambele faze scurte simultan, iar filamentele să arate doar foarte ușor ciufulite, față de unele întregi.

Șurubu de masă de pe stânga spate e foarte în regulă, era imaculat sub un strat de antifon (și toate plasticele vieții). Sertizarea maselor de pe cracă la un loc cu firu ce pleacă-n tablă arată bine de asemenea.
Am să verific mai atent conexiunea pe sârma neagră cu blocul de lumini, că e tot fițos, iar becu' de la număr (cu masa p-aceeași cracă) n-are nicio greață.
Aș zice că-i cam greu să corodeze șurubul de masă, după cât de zincate sau cromate-s componentele de-acolo, bașca vopseaua dată pe deasupra.

În privința datului în nas, am mai citit forumuri și posibil să aibă legătură cu senzorul de turație de pe volantă. O să mă uit urât și la el într-o zi.

User avatar
Matrixul
Posts: 83
Joined: 11:59, 11 Mar 2015
Location: Bucuresti

Re: Electrice

Post by Matrixul »

Ma bucur ca ai gasit defectul becurilor !
motoras: D7F 8V din 1998

cycler
Posts: 5
Joined: 06:29, 18 Jul 2015

Re: Electrice

Post by cycler »

nu te bucuri cât mă bucur eu :D

rezolvat și blocul de lumini stânga-spate, mufa era oxidată și conectorul de masă cam crăcănat.
găsesc ciudat că dă în continuare unpic de curent prin filamentele becului de frână/poziție, ca și cum alimentările lor s-ar conecta la masă când nu-s active.

Post Reply